SERIÁL - 5 TIPŮ JAK PRODAT A NEPRODĚLAT

4.TAKTIKA OBCHODNÍHO JEDNÁNÍ – PRODEJ BĚŽNÉHO BYDLENÍ

Pro většinu lidí je koupě nebo prodej nemovitosti jednou z nejdůležitějších životních či finančních událostí

V dnešní době je možné lehce koupit a lehce prodat prakticky vše, na co si jen vzpomenete.
V tzv. otevřené společnosti mají vždy větší šanci uspět lidé s vybudovanou obchodní taktikou než laici, kteří se o to pokusí sami.

Při prodeji nemovitostí se využívá specifické vyjednávání. To ovládají zejména zkušení kvalitní makléři a manažeři. Vzdělaní a odborným školením prošlí makléři se v manažerském prostřední cítí jako ryba ve vodě. Vy chcete uspět a prodej realizovat v co největší pohodě a za co největší možnou cenu. Nízkonákladových platforem na prodej po vlastní ose je spousta. Zaměřte se při myšlenkách na proces a s ním spojený výsledek.

 
    Prodejci se zaměřují na dvě věci.
  1. Za kolik prodají
  2. Kolik za prodej utratí
 

Lowcost je lowcost, tam není co hledat. Prostě je takový, jaký je.

Vraťme se k taktice jednání. Zájemci často tlačí a chtějí slevu. Nebo je jich tolik, že se předhánějí (v tomto případě se zaměřte na 1 díl našeho seriálu – Stanovení ceny). Nebo nechodí nikdo a Vy čekáte na toho jednoho vysněného. Příkladů je mnoho.

Ze své dlouholeté praxe bych mohl vydat soubor povídek „100+1 blbost, aneb jak se při jednání připravit o peníze, nebo jednání zpackat“

Berme v potaz, že máte dobře zvládnuté všechny předchozí díly seriálu JAK PRODAT A NEPRODĚLAT. Teď se nevyhnete faktickému jednání se zájemci, potažmo mezi nimi s kupcem. Kdo z nich bude kupcem a za jakou cenu to bude záležet jen na Vás.

 

A. Úspěšná mantra, lépe makléř

Přistupujte k jednání seriózně. Profesionální makléř dokáže obrousit nesoulad mezi oběma stranami, které z principu sledují opačné zájmy. Snaží se dosáhnout dohody, která je v první řadě výhodná pro jeho klienta, prodávajícího. Ale překvapivě často i pro kupujícího. Obě strany chtějí a potřebují něco jiného, a to je třeba kupujícímu správně sdělit.
Cílem je vždy jednání s naprosto čistým úmyslem. Lhostejnost je často na škodu. Zejména když takový pocit máte nad výsledkem a hledíte jen na peníze.
Váš makléř si dokáže poradit. Nemáte-li makléře, řiďte se mantrou – „Stojím pevně na nohou. Vím co chci. Nenechám se ovlivnit a zanechám dobrý dojem.“
Když obchod podpoříte odbornými znalostmi, budou jednání i samotný prodej skvělé.
Kupující si bydlení vybírají i podle sympatií, jak a s kým jednají. Proto je dobré mít určitou dávku sebereflexe.

Naprosto základním kritériem kvalitní přípravy je emoční odpoutání se od prodávané nemovitosti. Tzv. vyjmutí domova z domu. Pokud to dokážete, máte před sebou „čistý papír“ a je třeba začít tvořit.

 

B. Schopnost uvažovat ve stresových podmínkách

Rozeznáte hranici mezi normálním či nesmyslným požadavkem?
Všichni jsme chytří. Nemám obavu, že by si lidé mezi sebou nedokázali hezky povídat. Z dlouholeté zkušenosti vím o případech jednostranného požadavku, který přispěl k jednostranně výhodnějšímu výsledku. A to nezanechá dobrý dojem.
Koncepci jednání je třeba si dobře promyslet ještě před prvními prohlídkami. Ideálně vytvořit dokumentační soubor (složku), kde je uvedeno vše podstatné o nemovitosti (a to včetně přehledu sousedů) a ideálně tzv. FAQ přímo k Vaší nabídce. Tím eliminujete mnou popsané. A to je pro Vás dobře.

Taktika obchodního jednání nespočívá jen ve studiu prodejní nauky, ale především jde o množství absolvovaných zkušeností.

Její nedílnou součástí je také vnitřním instinkt, se kterým se musíte tzv. narodit, abyste ho uměli skvěle používat.
Schopnost dobré reakce se cení nejvíce.

Mějte na paměti, že jednáte o lidském bydlení, penězích a času stěhování.
Jednáte o ideálních podmínkách smlouvy, které budou vyhovovat oběma stranám, tak aby obchod dopadl k všeobecné spokojenosti.

My, úspěšní makléři píšeme mnohastránkové články nebo knihy o taktikách svého jednání. Snažíme se, aby lidé pochopili všestranné řemeslo moderní doby.

Pravdou zůstává, že k tomu, aby si člověk najal opravdového odborníka je třeba tzv. dorůst. Tyto řádky jsou oslím můstkem k poznání a ještě lépe prozření.

Marketing cíleně odvádí pozornost dobře uvažujícího člověka. Říká se tomu influencing.

Doba se posunula a je to dobře. Mě to nutí vystoupit z komfortní zóny a vlézt před kameru. Udělat skvělou práci a být vždy o krok před ostatními, abych dokázal lépe prodávat. Zkuste to samé, ideálně ve svém oboru. Ten můj je můj.

 
C. Nutnost otázky?

Důvěřujte si a nebojte se cokoli konzultovat s lidmi, kteří problematice s prodejem nemovitostí rozumí.

Proč se tedy o této životní události neporadit s někým, kdo má za sebou dlouholeté zkušenosti s prodejem nemovitostí a ví jak to na realitním trhu chodí.
Pomůže Vám ušetřit čas, peníze a nervy.

Přidaná hodnota kvalitní služby existuje ve všech oborech. Není výjimka.

Padla otázka. Takže levně prodávat znamená levně prodat? Co je levně prodávat? S nízkými náklady? Tento ekvivalent zcela neplatí.
Nízkonákladová platforma Vám může dobře posloužit. Ale jen na inzerci.

Kvůli špatně naceněným nemovitostem je většina investorů nucena tyto nízkonákladové platformy na inzerci nemovitostí intenzivně hlídat.

Sami jim poskytnete příležitost, aby si vydělali. Rozdíl mezi provizí makléře a ztrátou na prodejní ceně mohou být statisíce korun.
A tady je pěkný příklad té druhé strany.
Soustředit se na první část – za kolik prodat, dobře připravit, zpracovat, konzultovat, oslovit, skvěle jednat.

Chci ocenit nemovitost online

Oslovil vás tento článek? Chcete zasílat další novinky?

 

© Copyright 2018 Martin Nesládek - All Rights Reserved